Sinergy Of Life

Sinergy Of Life

"Manusia yang tidak bertindak selaras dengan tujuan ia diciptakan, akan gugur sifat-sifat kemanusiaanya."

28 January 2010

Pagi Tadi...... telah berlalu.

HUH! melepas beban semalam!

Terima kasih atas doa semua. Teruja...takut...pasrah semua bercampur aduk...
Uncle C menjemput saya di rumah, memandangkan hujan yang tidak menentu sehari dua ini lebih baik saya mengambil proaktif begini(cewah proaktif tuh!). Kalau sebenarnya perjalanan hanya 10minit saja, lebih tenang masuk teksi, duduk, dan keluar. Kalau berhonda tayar  dua, saya takut perasaan bercampur aduk mengganggu jiwa saya yang memang sudah mendebarkan ini.

Sampai di Plaza hotel pagi tadi, saya menyapa 3 rakan guru yang sudah ada menunggu dan.............. terus ke restroom. Membuang debaran hehehe. Kemudiaan, menunggu semua sijil disemak dan angka giliran saya yang ke 4!. Guru pertama yang masuk lebih kurang 20minit. Sempat merisik padanya tentang satu dua soalan. "Fokus pada isu semasa katanya".

Najiyah Kassim masuk! wah cepatnya masa saat menunggu begini." bismillah tawakkal alallah."
Perasaan debar mula hilang sedikit. Perkenalkan diri dan menunggu soalan yang seterusnya debar sudah mula hilang sedikit lagi. Tiada fakta dan hanya isu yang diutarakan mengenai "penggunaan kalimah Allah" dia yang banyak bercakap dan terus menceritakan kisah dan pengalaman semasa di Califonia dalam satu majlis. Dia menyarankan agar bila bersama-sama dengan non-Muslim dalam satu majlis, silalah juga  untuk menyarankan kepada mereka untuk membaca doa di dalam agama masing-masing. Malah tuan Pengerusi (kalau interview SPP mesti panggilan ini tau!) lebih banyak berkongsi kisah sebelum dia convert kepada Muslim. Saya membuat kesimpulan sendiri, dia banyak pengalaman malah apabila seseorang yang kembali kepada Islam, pegangannya lagi mantap dan telus dapat membuka minda saya. Saya mendengar dan mengangguk. Sedar tak sedar sudah setengah jam lebih. Mengakhiri pertemuan, sebenarnya confius mula melanda. Saya sangsi! saya yang tidak banyak bercakap. Adakah saya lulus?! Saya keluar dengan dengan harapan satu....'Aku mahu LULUS'. Alahai mudahkan urusan ini Allah...Amin

EH!  BARU SAYA TERINGAT.
Semasa dalam bilik temuduga tadi, satu kerusi mengadap penemuduga, untuk yang bakal ditemuduga dan satu lagi kerusi disebelah kerusi tersebut rapat tapi kedudukan yang senget. Apakah maksud dan simbolik kerusi itu? Adakah kerusi itu juga satu dugaan untuk kami yang masuk di bilik Kanowit itu???

* hari ini ber 'saya' kerana lepas bertemu dan diduga..hehehe

No comments:

You and Me

Daisypath Anniversary tickers